piątek, 16 grudnia 2011

Czy warto pisać bloga? Po co go pisać?

Pisanie bloga to dla niektórych przyjemność, a dla niektórych obowiązek.

Wiele osób pisze blogi dla przyjemności. Dzięki takim osobom w Internecie znajduje się mnóstwo ciekawych artykułów, opinii i na wiele tematów. W sieci możemy znaleźć ciekawe blogi na prawie każdy temat. Sporo ludzi tworzy blogi o samych sobie. Zawarte są w nich ciekawe sytuacje z ich życia, przemyślenia i rozterki. Blogi takie są używane również do komunikacji ze znajomymi.

Inny typ, to blogi eksperckie. Ten typ bloga tworzony jest przez firmy, których działalność oparta jest w pewnym stopniu o Internet

Trzy podstawowe funkcje blogów eksperckich:

  • komunikacja z klientami - poprzez blogi eksperckie firmy mogą komunikować się z klientami na temat nowości na rynku. Żywa dyskusja pod wpisami na blogu może utwierdzać klientów w przekonaniu, że nasza firma jest aktywna, ma dużą wiedzę i jesteśmy odpowiednią firmą do współpracy.
  • zdobywanie nowych klientów - dobrze redagowany blog ekspercki może wpłynąć na decyzję klienta o rozpoczęciu współpracy z firmą, gdyż ta udowadnia swój profesjonalizm. Potencjalny klient może poszukiwać przyszłego kontrahenta w Internecie i na podstawie profesjonalnego wizerunku firmy nawiązać kontakt.
  • budowanie profesjonalnego wizerunku - poruszanie tematów związanych z branżą, opisywanie ciekawych case study jest dobrym sposobem tworzenia wizerunku profesjonalnej firmy, która dobrze zna się na branży, zagadnieniach. Jest to dobry sposób na udowodnienie wysokiego poziomu "know how" firmy. Dzięki blogom eksperckim przedsiębiorstwo może zyskać wiele w oczach firm współpracujących, a nawet konkurencji.
Jak widać w trzech powyższych punktach blog ekspercki może być narzędziem bardzo pomagającym w rozwoju firmy. Blog ekspercki może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy, jak również przyczynić się do zwiększenia dochodów firmy.

Jeśli ktoś jest zainteresowany jak założyć bloga i jak go prowadzić, to zapraszam na stronę pod linkiem, gdzie gościnnie został stworzony artykuł całkowicie poświęcony tematyce zakładania bloga. Artykuł zawiera siedem kluczowych punktów, które wpływają na możliwość osiągnięcia przez blog sukcesu w Internecie.

1 komentarz: