środa, 20 czerwca 2012

Szkolenia weekendowe - warto?

Dzisiejszy post traktuje o tzw. szkoleniach weekendowych. Jak się do nich odnosicie? Uważacie, że warto? W Internecie widać czasem wypowiedzi mające negatywny wydźwięk. Internauci czasem piszą o szkoleniach, że to strata czasu, że nic się tam nie dowiemy. Jest to absolutnie nieprawda.

To czy się czegoś nauczymy zależy tylko od nas samych. Wybierając się na szkolenie musimy dobrze wybrać takie, by będzie dla nas odpowiednie. Wybór wśród szkoleń jest bardzo szeroki. Mamy do wyboru szkolenia twarde jak i miękkie.
Każdy może znaleźć szkolenia, na których poszerzy swoją wiedzę. Jeśli osoba, która odbyła szkolenie mówi, że niczego się nie nauczyła i była to strata czasu, to od razu wiadomo, że wybrała nieodpowiednie szkolenie! Każde szkolenie prowadzone jest profesjonalnego trenera, który ma odpowiednia wiedzę. Idąc na szkolenie możemy przeczytać w sieci opinie na temat trenera, sposobu prowadzenia szkoleń i wiedzy. \

Szkolenia wybierajcie tylko pod siebie samych, bo tylko Wy wiecie co możecie poprawić, lub w jakiej dziedzinie wiedzę powinniście poszerzyć. Nie patrzcie na innych. Jeśli szkolenie nie do końca spełniło nasze oczekiwania, to zawsze możemy wyciągnąć z niego inne wartości, takie jak poznanie ciekawych ludzi z innych branż i nawiązanie kontaktów biznesowych. To wszystko jest elementem każdego szkolenia i należy z tego korzystać.

Okres "darmowych" szkoleń refundowanych przez Unię Europejską niedługo może się skończyć, więc korzystajmy z tego póki możemy.

poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Co ma znaczenie dla profesjonalnego wizerunku?

Czynniki mające wpływ na profesjonalny wizerunek osoby można podzielić na dwa typy: werbalne i niewerbalne. Wyjątkowo w tym przypadku można zawrzeć również do werbalnych czynników wiedzę (którą dzielimy się werbalnie:))

Składniki niewerbalne:
- sposób ubioru
- higiena osobista
- nasza gestykulacja, postawa ciała oraz mimika (czyli body language)

Składniki werbalne:
- nasz sposób mówienia (np. tempo)
- używanie odpowiedniego słownictwa i zwrotów grzecznościowych

Profesjonalny wizerunek osobisty dobrze wpływa na postrzeganie nas jako zaufanego specjalisty

Na sukces biznesowy ma wpływ profesjonalny wizerunek, ponieważ podkreśla on nasze kompetencje zawodowe. Dzięki profesjonalnemu wizerunkowi powstaje silna więź zaufania u klienta do naszej osoby. Musimy zdawać sobie sprawę, że jeśli jesteśmy jednoosobową firmą, to my stanowimy o jakości firmy. Jeśli natomiast mamy pracowników, to należy wysłać osoby mające kontakt z klientami na szkolenie z etykiety biznesu itp.. Interesującym pomysłem, są również szkolenia wewnętrzne, podczas których jedna osoba, która ma już doświadczenie, może nauczyć tych elementów reszty zespołu. Tego typu szkolenia są a) darmowe b) szybsze c) czasem przynoszą jeszcze pozytywny skutek w postaci jeszcze lepszej integracji zespołu.

Głęboka wiedza ekspercka czasem może nie wystarczyć, by zbudować u klienta zaufanie. Potrzebne jest coś więcej - kultura, profesjonalny ubiór, prezencja.

Jeśli chodzi o wizytówki, to opinia jest jedna - są niezwykle istotne. Jeśli pracujesz w większej firmie, to najprawdopodobniej masz wizytówki firmowe - takie jak wszyscy. Jeśli jednak pracujesz samemu, lub masz wpływ na wizytówki firmowe, do zadbaj o ich jakość. Muszą być wykonane z dobrej jakości papieru. Wydruk również musi być czytelny i wysokiej jakości. Jeśli Twój biznes da się ciekawie scharakteryzować na wizytówce, to wykorzystaj to. Dzięki temu, Twoja wizytówka będzie ciekawa i zostanie zapamiętana. Spójrz na przykład na:
Wizytówka mistrza jogi:
Wizytówka prawnika "rozwodowego"

Jak widać, wizytówka może być ciekawym nośnikiem informacji i może zapewnić Ci nawet rozgłos. Wykorzystaj to!

Ja swoje wizytówki drukuję w agencji reklamowej Opakdruk.


czwartek, 29 marca 2012

Jak czyścić płytki ceramiczne?


Brałem ostatnio udział w projekcie czyszczenia płytek :) Postanowiłem napisać post z poradą, aby kolejne osoby miały już prościej.
Jak czyścić płytki ceramiczne?

Ceramiczne kafelki w łazience i kuchni nieodłącznie kojarzą się z czystością. Jednak, żeby skojarzenie to było zgodne z prawdą, musimy odpowiednio o płytki dbać. Oto kilka rad i wskazówek:
Płytki szkliwione są najmniej problematyczne w utrzymaniu. Wystarczy, że będą przecierane wilgotną ścierką z detergentem. To w zupełności wystarczy. Natomiast jeśli chcemy, zawsze możemy zastosować specjalne środki do czyszczenia. W przypadku szkliwionych płytek nie są konieczne woski ani nabłyszczacze, ponieważ ich gładka powierzchnia nie zatrzymuje brudu, który jest idealnym domem dla bakterii i mikroelementów.
Jeśli powierzchnia płytek jest szczególnie zaniedbana przez długi czas, a na płytkach i fugach są plamy, trzeba zastosować czyszczenie specjalne. Płytki ceramiczne, które przez długi czas nie były myte, należy użyć specjalnych detergentów i mocno trzeć. Jeśli natomiast chcemy pozbyć się plam, mamy do wyboru dwa sposoby: chemicznie (przy pomocy specjalnych detergentów, które wywabią plamę poprzez wejście z nią w chemiczną reakcję) lub fizycznie (usunąć plamę przy pomocy miałkiego środka ściernego).

Płytki gresowe dzielimy na dwa rodzaje, których pielęgnacja nieco się różni:

Gres polerowany jest estetyczny i posiada intensywną barwę. Niestety polerowanie przyczynia się do zwiększonej mikroporowatości płytki, przez co jest ona bardziej podatna na zarysowania i zabrudzenia. W celu usunięcia zwykłych zabrudzeń wystarczy użyć klasycznych detergentów do czyszczenia powierzchni ceramicznych zmieszanych w odpowiednich proporcjach z wodą. Po umyciu, należy płytki dokładnie osuszyć.
Gdy chcemy pozbyć się plam (kawa, herbata, olej, rdza, tusz, wino, sok), powinniśmy zastosować specjalny wywabiacz, którego używa się bezpośrednio na plamę i na całą płytkę, bez rozcieńczania wodą. Po odczekaniu, aż preparat wyschnie, należy wytrzeć pozostałości mokrą gąbką. Czynność należy powtórzyć, jeśli środek nie wchłonie brudu.

Gres naturalny wymaga ogólnie dostępnych środków do czyszczenia kamienia oraz detergentów do mycia podłóg.
Zobacz więcej na Paradyż