wtorek, 29 lipca 2014

Kolorowa kuchnia – pełna pozytywnej energii

Wśród aranżacji kuchni od lat dominują stonowane kolory, takie jak beże, brązy czy szarości. Żywsze kolory pojawiały się nieśmiało w postaci drobnych akcentów, nie rzucających się za mocno w oczy. Jednak od jakiegoś czasu można zauważyć, że żywe kolory coraz śmielej wchodzą do naszych mieszkań.

środa, 20 czerwca 2012

Szkolenia weekendowe - warto?

Dzisiejszy post traktuje o tzw. szkoleniach weekendowych. Jak się do nich odnosicie? Uważacie, że warto? W Internecie widać czasem wypowiedzi mające negatywny wydźwięk. Internauci czasem piszą o szkoleniach, że to strata czasu, że nic się tam nie dowiemy. Jest to absolutnie nieprawda.

To czy się czegoś nauczymy zależy tylko od nas samych. Wybierając się na szkolenie musimy dobrze wybrać takie, by będzie dla nas odpowiednie. Wybór wśród szkoleń jest bardzo szeroki. Mamy do wyboru szkolenia twarde jak i miękkie.
Każdy może znaleźć szkolenia, na których poszerzy swoją wiedzę. Jeśli osoba, która odbyła szkolenie mówi, że niczego się nie nauczyła i była to strata czasu, to od razu wiadomo, że wybrała nieodpowiednie szkolenie! Każde szkolenie prowadzone jest profesjonalnego trenera, który ma odpowiednia wiedzę. Idąc na szkolenie możemy przeczytać w sieci opinie na temat trenera, sposobu prowadzenia szkoleń i wiedzy. \

Szkolenia wybierajcie tylko pod siebie samych, bo tylko Wy wiecie co możecie poprawić, lub w jakiej dziedzinie wiedzę powinniście poszerzyć. Nie patrzcie na innych. Jeśli szkolenie nie do końca spełniło nasze oczekiwania, to zawsze możemy wyciągnąć z niego inne wartości, takie jak poznanie ciekawych ludzi z innych branż i nawiązanie kontaktów biznesowych. To wszystko jest elementem każdego szkolenia i należy z tego korzystać.

Okres "darmowych" szkoleń refundowanych przez Unię Europejską niedługo może się skończyć, więc korzystajmy z tego póki możemy.

poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Co ma znaczenie dla profesjonalnego wizerunku?

Czynniki mające wpływ na profesjonalny wizerunek osoby można podzielić na dwa typy: werbalne i niewerbalne. Wyjątkowo w tym przypadku można zawrzeć również do werbalnych czynników wiedzę (którą dzielimy się werbalnie:))

Składniki niewerbalne:
- sposób ubioru
- higiena osobista
- nasza gestykulacja, postawa ciała oraz mimika (czyli body language)

Składniki werbalne:
- nasz sposób mówienia (np. tempo)
- używanie odpowiedniego słownictwa i zwrotów grzecznościowych

Profesjonalny wizerunek osobisty dobrze wpływa na postrzeganie nas jako zaufanego specjalisty

Na sukces biznesowy ma wpływ profesjonalny wizerunek, ponieważ podkreśla on nasze kompetencje zawodowe. Dzięki profesjonalnemu wizerunkowi powstaje silna więź zaufania u klienta do naszej osoby. Musimy zdawać sobie sprawę, że jeśli jesteśmy jednoosobową firmą, to my stanowimy o jakości firmy. Jeśli natomiast mamy pracowników, to należy wysłać osoby mające kontakt z klientami na szkolenie z etykiety biznesu itp.. Interesującym pomysłem, są również szkolenia wewnętrzne, podczas których jedna osoba, która ma już doświadczenie, może nauczyć tych elementów reszty zespołu. Tego typu szkolenia są a) darmowe b) szybsze c) czasem przynoszą jeszcze pozytywny skutek w postaci jeszcze lepszej integracji zespołu.

Głęboka wiedza ekspercka czasem może nie wystarczyć, by zbudować u klienta zaufanie. Potrzebne jest coś więcej - kultura, profesjonalny ubiór, prezencja.

Jeśli chodzi o wizytówki, to opinia jest jedna - są niezwykle istotne. Jeśli pracujesz w większej firmie, to najprawdopodobniej masz wizytówki firmowe - takie jak wszyscy. Jeśli jednak pracujesz samemu, lub masz wpływ na wizytówki firmowe, do zadbaj o ich jakość. Muszą być wykonane z dobrej jakości papieru. Wydruk również musi być czytelny i wysokiej jakości. Jeśli Twój biznes da się ciekawie scharakteryzować na wizytówce, to wykorzystaj to. Dzięki temu, Twoja wizytówka będzie ciekawa i zostanie zapamiętana. Spójrz na przykład na:
Wizytówka mistrza jogi:
Wizytówka prawnika "rozwodowego"

Jak widać, wizytówka może być ciekawym nośnikiem informacji i może zapewnić Ci nawet rozgłos. Wykorzystaj to!

Ja swoje wizytówki drukuję w agencji reklamowej Opakdruk.